اخبار, اخبار ایران

تمبر یادبود پیشگامان داستان نویسی معاصر ایران رونمایی شد

تمبر یادبود پیشگامان داستان نویسی معاصر ایران رونمایی شد
تمبر یادبود دوقطعه‌ای سیمین و جلال به عنوان پیشگامان داستان نویسی معاصر ایران به مناسبت فرارسیدن صدمین سالگرد تولد سیمین دانشور نخستین زن داستان نویس ایرانی رونمایی شد.

 

به گزارش مانا آلبوم به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ عصر امروز طی مراسمی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، سید جمال هادیان رئیس شورای عالی تمبر و حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و عضو شورای عالی تمبر؛ “تمبر یادبود سیمین و جلال” به عنوان پیشگامان داستان نویسی معاصر ایران در محل زندگی این دو نویسنده که اکنون خانه موزه سیمین و جلال نام گرفته است، رونمایی شد.

تمبر یادبود پیشگامان داستان نویسی معاصر ایران رونمایی شد

سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد، دو نویسنده و مترجم ایرانی که آثار زیادی از آن ها به جای مانده است ،راهی جدید را در تاریخ نگارش ادبیات فارسی به وجود آورده اند، از این رو شورای عالی تمبر با همکاری شرکت ملی پست و موزه ارتباطات به پاس نگهداشت یاد و خاطره این فرهیختگان و معرفی آنها به جهان نسبت به انتشار این تمبر اقدام کردند.

جلال آل احمد روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. این نویسنده در دههٔ ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر بسزایی گذاشت.

گفتنی است همسر وی سیمین دانشور نیز نخستین زن داستان‌نویس ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد از آثار بسیار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می‌توان «سَووشون» را نام برد که به زبان‌های مختلف چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید